De methode

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1  Ethiek
Hoofdstuk 2   Ethiek en MVO in de sportbusiness
Hoofdstuk 3   Strategische sportmarketing en ethiek
Hoofdstuk 4   Tactische sportmarketing en ethiek
Hoofdstuk 5   Sportmarketingcommunicatie en ethiek
Hoofdstuk 6   Sportsponsoring en ethiek
Hoofdstuk 7   Stappenplan sportbusiness en ethiek (website)
Hoofdstuk 8   Debatteren over sportbusinessethiek (website)
Noten
Index
Cases                                                            

 

Doelgroepen

Het boek is geschikt als studiemateriaal voor de volgende opleidingen:

-       Bacheloropleidingen voor sportmarketing;
-       Bacheloropleidingen voor sport- en entertainmentmarketing;
-       Bacheloropleidingen voor sportmanagement;
-       Bacheloropleidingen voor sport, gezondheid en management;
-       Bacheloropleidingen voor sport- en cultuurmanagement;
-       Masteropleidingen voor sportmanagement.
Daarnaast is het boek bruikbaar als bronnenboek voor medewerkers van sportkoepels, sportbonden, commerciële en andere sportorganisaties.

 

Kenmerken van dit boek

Deze uitgave heeft de volgende kenmerken:
-       systematische introductie in de ethiek van sportorganisaties en de disciplines die daarin een belangrijke rol spelen zoals marketing, marketingcommunicatie en sponsoring;
-       helder geschreven en goed leesbaar;
-       meer dan vijftig cases en praktijkbeschrijvingen;
-       full colour opmaak en hard cover;
-       tientallen fraaie illustraties;
-       veel schema’s ter verduidelijking van de stof;
-       elk hoofdstuk heeft een verwerkingsparagraaf met cases en debatstellingen;
-       een uitgebreide index en bij elk hoofdstuk een notenapparaat;

 

Auteur

Jan de Leeuw is hogeschooldocent Sportbusinessethiek en Sportwereld aan de opleidingen SPECO en Johan Cruyff University van Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Hij is secretaris van de Businessclub Vrienden Van SPECO (BVVS), de alumnivereniging van Fontys SPECO. In 2008 was hij winnaar van de Fontys Kennisprijs 2008, een prijs voor de Fontysmedewerker die meer dan anderen gewerkt heeft aan een kennisbrug richting werkveld en mede Fontys Hogescholen heeft geprofileerd als kennisinstelling.